July 19, 2013

Singapore part 1

16.7.

Tiistaina oli siis lähtöpäivä. Eli heti 6.45 aamusta starttas kone ilmaan kohti Köpenhaminaa. Lentokentällä tosin piti olla jo viideltä ja kotoa lähteä kolmelta. Yön nukkumissaldo näytti nollaa. Köpenhaminassa meillä oli lentojen välissä aikaa joku viis tuntia ja sen aikana tuli kierreltyä lentokentällä ja käytyä kahvilassa ja vaan istuttu ja ooteltu seuraavaa lentoa. Ja sit oli se ihanin osuus eli Singaporen lento, joka kesti sen 12 tuntia. Olin kyllä niin väsyny koko ajan, hyvä että silmät pysy auki, mutta se nukkuminenki oli aika haastavaa siellä koneessa, välillä sai nukuttua sellasia puolentunnin viiva tunnin pätkiä, mutta tuntu siltä ku aina ku sai unen pääst kiinni ni sit sulle tuotiin jotaa ruokaa tai juomaa, et se siitä nukkumisesta. Lentokoneessa meidän kaikkien paikat oli sellasena yhtenä ryhmänä, onneks ni ei tarvinu yksin istuu ja oli juttuseuraa. Kauhulla ootan lentoo täältä Aucklandiin joka on sen 10h 50min... ja siellä kentällä vielä muutaman tunnin oottelua kunnes vika lento Kerikeriin.

17.7.

Tänne Singaporeen saavuttiin aamulla kuuden maissa, voitte kuvitella sitä miten pirteitä kaikki oltiin kun ei oltu nukuttu hyvin (ainakaan mä). Ekat fiilikset kun astuttiin ulos lentokentältä: ompas täällä kuuma ja sellanen nihkee ilmasto. Oonks mä oikeesti täällä? Oonkos mä oikeesti menossa kohta Uuteen-Seelantiin. Siis tää ei vieläkään tunnu yhtään siltä että mä oon vuoden pois kotoa, enemmänki et oon täällä vaan lomamatkalla ja kohta palaan jo kotia. Ehkä se sitte ku mä pääsen oikeesti alottaa mun vaihtovuoden siellä NZ:ssa ja meen hostperheeseen ja sillai. Koska nythän ollaan vaan hotellilla niin ehkä tää ei sen takii tunnu todelliselta. Hotellilla meidät jaettiin huoneisiin, jonka mä jaan Saran ja Lindan kanssa. Tosi mukavii tyttöjä. Ja heti kun päästiin huoneeseen ni mentiin suihkuun, ahh ihanan puhas olo ja viilennys tuolta ulkonta tullessa. Sitte suunnattiin hotellin aamiaiselle. Oli kyllä paljon valinnanvaraa. Mutta täällä on jotenki ihana syödä kaikkia hedelmiä, joita aamupalallakin oli tarjolla, ne on jotenki niin tuoreita ja maukkaita. Sit aamupalan jälkee meillä olikin vapaata aikaa ilta kuuteen asti. Aamupäivästä lähettiin heti kierteleen kaupunkia ja kattelee millasta täällä on. Sit joskus yhden maissa palattiin hotellille, ei kyllä yhtään tuntunu yhdeltä, koska oltiin niin ajoissa liikenteessä. Siinä vaiheessa olin kyllä niin väsyny, että oli vaan ihana päässä sänkyyn nukkumaan. Tarkotus oli nukkua pari tuntia ja laitoin herätyksenkin kolmeksi, mutta en ollukkaan herännyt siihen ja heräsin vasta viideltä, no siinähän tuli sitten nukuttua nelisen tuntia ja vieläkin oisin voinut nukkua lisää.. Mutta kuitenkin kuudelta oli lähtö Night Safarille, joten ei siinä ois ollu aikaakaan nukkua enää. Mentiin sinne siis bussilla ja siellä heti syömään yhteen ravintolaan jossa oli hyvää ruokaa ja paljon eri valinnanvaroja (siis onks toi ees sanaXD). Syömisen jälkeen lähettiin kierteleen sitä eläinpuistoo, ensin mentiin reilu puoltoist tuntii jalkasin sitä läpi ja sit kierrettiin vielä sen jälkeen semmosella autolla siellä. Siellä oli vaikka mitä eri eläimiä, lepakoista leijoniin. Ja jee mä näin myös kenguruita vaikken Ausseihin meekkään. Toi koko safari juttu oli tosi siisti ja se ku on siis Night Safari eli se on yöeläinpuisto eli ne kaikki eläimet oli pimeässä ja sit niitä valaistiin vaan sellasilla hämärillä valoilla ja tän takia siellä oli tosi haastavaa ottaa kuvia, koska ne heilahti lähes väkisin...
Safarilta saavuttiin hotellille aika iltasella joskus yhentoista maissa eli mentiin lähes heti nukkumaan.

18.7.

Tänään eli siis torstaina meillä heti yhdeksältä alkoi kaupunkikierros, käveltiin ensin tässä lähistöllä ja sen jälkeen ajeltiin bussilla ja välillä pysähdyttiin jossain nähtävyydellä ja räpsittiin kuvia. Käytiin mm. muutamassa temppelissä, little Indiassa ja China townissa. Meillä on täällä sellanen oma opas, Andrew, joka kertoo meille aina näistä paikoista. Me syötiin China townissa yhdessä ravintolassa, jossa meidän eteen tuotiin hirveesti koko ajan ruokaa, aika paljon jotaa katkarapui. Mutta se ruoka oli kyllä ihan hyvää, ja söin puikoilla(!!) hahaha se oli kyllä aika haastavaa, mutta päätin etten haarukkaan koske ja pätöshän oli pidettävä. Ton kaupunkikierroksen jälkeen meillä oli pari tuntia vapaata jollon mä taisin vaa chillailla tääl hotellil. Kolmelta meillä oli parin tunnin koulutus jakso, jossa käytiin vähän viellä läpi sääntöjä ja muita vaihtojuttuja. Ja sen jälkeen loppu ilta olikin taas vapaata. Käytiin vähän shoppailemassa ja syömässä. Bikineitä lähin vähä niiku katteleen mut niitä ei kyllä ollu missään, höh. Löysin sit kuitenki kellon (jotka on täällä tosi halpoja, ja niitä kojuja on sikanaa). Illalla mentiin vielä Maijan kanssa vähän kuvailemaan tonne pimeyteen, tuolla on vaa nii siistin näköstä ku paljon valoja pimeyttä vasten.

- Emilia

12 comments:

1. Hei vähä kivaa!! Näyttää ihan mahtavalta ja sun hiukset erilaisilta :DD iik aika lentää siivil tuntuu et vast eilen oltais halattu heipat :,(
    -Annika

Replies
    1. Niin on! Hahhah no tääl on niin kosteeta ni ne kihartuu ehkä johtuu siitä:D niimpä huii!! Terkkuii ♥

Delete
  2. Voi kuulostaa tosi kivalta!! :) Mä luulin, että olin liittyny sun lukijaks ja etin sun blogia mun bloggerista ja sit huomasin, etten ollukaan sun lukijana :( mut nyt seurailen täällä kiinteesti! Pidä hauskaa, sulle tulee varmasti huippu vuos! :)

Replies
    1. Joo tääl on tosi kivaa.. tosin tänää lähen jo pois mut joo:D ja kiitos mie pidän! :)

Delete
  3. miustkii tuntuu et oisit vaa lomamatkal ja nähtäis taas koht !! ää =( mut oijoii tuol näyttää kyl niiiin siistilt :3 hihi <3

1. Niimpä mut mä oon jo takasin ennen ku huomaatkaa ;) ja niin tääl on :3 pus♥

Delete
  4. Ihanan näköistä (: Tsemppii tulevalle lennolla jonka lennät yksin? vai lennätkö yksin vasta Kerikeriin?

Replies
    1. Kiitti :) jajoo lennän molemmat lennot yksin...

Delete
  5. kateellisena kattelen näitä kuvia :D teil on varmasti ollu ihan huippuu siellä, ootan jo postauksii NZ'n puolelta!! :) kyl se sit siel alkaa tuntuu oikeelta, varmaan ainaki sit kun oot kotiutunu sinne :)

Replies
    1. Haha jajoo tääl onkyl ollu tosi siistii!! :) ja et joudu hei oottaa kauaa, täst tää mun matka alkaa, yksin oottelen tääl et pääsee lentokoneesee jeii mut iik, täst lähtien vuos pelkkää enkkuu :D