July 23, 2013

Here I am

Nyt sitä ollaan majailtu täällä maailman toisella puolen jo pari päivää. No jos kuitenkin palataan lauantain tunnelmiin ensin. Eli lauantai iltana meille oli varattu lennot kohti Australiaa ja Uutta-Seelantia. Puol kuudelta lähdettiin ajelemaan Singaporen lentokenttää kohti. Siinä sitten saattajamme Paavo jäi joukostamme lähtöselvityksessä, koska eihän sitä sen pidemmäksi pääse jos ei ole maasta lähdössä. Sydneyyn menijät lähtivätkin melkein heti portilleen koska niiden lento lähti meistä ensimmäisenä. Mun lennon oli tarkotus lähteä 21.10 mutta se olikin myöhässä melkein tunnin, joten mä lähdinkin sitten vasta 22.05. Lentokoneessa oli tosi outo tunnelma: rauhallista musiikkia ja ympärillä vain vieraita kieliä. Vuos ois sit puhuttava vaa enkkuu, so intresting:D Sit kun se lento vihdoin saapu Aucklandiin, ni olin ihan hukassa, minne pitää mennä, mitä pitää tehä, miten mä selviin noi turvatarkastukset jos en ymmärrä niitten puhetta...? No siinähän mä sitte seurasin muita ja etin sielt oikeen jonon ja mä selvisin!! Aucklandin kentällä mua oli vastassa meidän piirin yksi rotari nainen, Monica, tosi mukava ja ystävällinen! Koneessakin oli mukavii ihmisii, kun heti kun lento saapu Aucklandiin yks nainen siinä eessä toivotti mut tervetulleeks sinne ja vieressä oleva mies kyseli et minne päin Uutta-Seelantii oon menossa vai jäänkö Aucklandiin. Tuli heti sellanen vastaanotettu ja turvallinen olo :). Ihmettelin et miten hyvin ymmärsin Monican puhetta ja osailin vastailla sillekin. Tosiaan Monica saatto mut oikeeseen terminaaliin josta mulla lähti uusi (ja viimeinen) lento kohti Kerikeriä. Haha toi lentokone oli toosi pieni, siinä oli vaan kaks paikkaa rinnakkain ja yhteensä niitä paikkoja oli 20. Kerikeriin saavuttaessa mulla oli vastassa mun kaikki hostperheet (tai niin mä ainaki ymmärsin) ja rotari kummi ja klubin presidentti ja olihan siinä sitä porukkaa. Niitten puheesta taas en saanu lähes yhtää selvää kaikki vaa selittää jotaa ja oot sillee mm mm, ku et tajuu mitää heh, ehkä se täst vähän ajan pääst... Ja kiva mun matkalaukku ei ollukaan tullu mun mukana tänne Kerikeriin vaan se oli ilmeisesti jäänyt vielä Aucklandiin, mutta onneksi sain sen kuitenkin jo eilen takaisin.
Lentokentältä mentiin koko poppoo suoraan yhelle rotarille iltapäivä teelle ja siellä jutusteltiin vaan jotaa vaikken melkee mitää ymmärtänykkää... Mää niin ootan et saan tän kielen sujuvammaks!
Asun täl mun rotari kummil nyt torstaihin asti jollon muutan mun ekaan hostperheeseen.

Monica oli näitten kans vastassa mua Aucklandin lentokentällä :)

Maanantaina eli eilen olin ekassa Rotari tapaamisessa. Esittäyduin siellä aina kaikille yksitellen kun ne saapu sisään ja ne kaikki papat oli just mukavia. Ja sit se yks Chris ymmärtää mua tosi hyvin ja tajuu etten ymmrärrä hyvin sitä kieltä ni se puhuu mulle hitaasti. Mut silti ne moni sanoo et sulla on tosi hyvä englanti, hahah joojoo:DD ja ne siihen perää aina et ainaki parempi ku mun suomi, no se kö on ylläri ku ei ne oo koskaa opiskellu ees sitä :D Kuitenkin se ilta oli ihan kiva, syötiin ruoka ja siel oli joitaa puhujii, jotka selitti kaikkii ajankohtasii asioit yms. Ja sit ku olin hakees teetä eli jälkkärii ni yks mies vaa tuli kysyy et kiinnostaisko sua lähtee ens kesäkuussa Australiaan Sydneyyn ku niillä on joku Rotary conferenssi siellä? Olin sillee täh oisko se mahollista, ni sit se jotaa et joo eiköhän et otetaa asiast selvää. Olin sillee et OIKEESTI!!?? whaat ois niin siistii jos pääsisin käymää myös Australias tän vuoden aikan!!!! okei toi nyt ei oo ihan varmaa koska se ois aika kallis reissu ja jotaa tää mun kummi viel selitti, mut ois kyl niiiiiiin upeeta jos toi vaa onnistuu!!!
Sit yks mies selitti jotaa et sil on joku saari mis on kaikkii erilaisii veneitä, et olis kiva jos menisin sinne joskus,, no tottakai meen! ja yks mies haluu et lähen kattoo senkaa rugbyy joskus, ai että nää Rorari sedät on ihanii ja et ne haluu viiä mua kaikkii kivoihin paikkoihin!! :)

Täs muutama kuva täält farmi maisemist







Tällänen vähä tylsä teksi täl kertaa, mut halusin tiedottaa kaikille et oon hengissä ja perillä täällä! Terkut sinne Suomen puolelle!:)
Ja se Singaporen kakkos osa on kans tulossa heti kun mul on taas aikaa kirjotella.
Näkyillään!

-Emilia

6 comments:

  1. emppuu kuulostaaa ihan täydelliselt!! noi rotarypapat on ihanii,pääset vaikka minne! :D hienoi noi kuvatkii! oon superonnellinen siun puolest et pääsit sinne <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihii! jajoo noi on kyl ihanii! :D on kyl niin siistii olla vihdoin täällä!! :) sullakii alle kuukaus lähtöö, vietä hauskat vikat suomi viikot! <3

      Delete
  2. oi ihanaa! Voi elämä mullakin on matka jo ensi kuussa! Hei nauti, juu niiden aksentti on niin hauskaa,mutta vaikee aluksi ymmärtää. Mut joo meilaan sulle viel!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Varaudu se lento on toosi pitkä ja tylsä.. :D mut mie nautin ku tänne pääsin! Aajoo meenki vastaa sulle sit sinne spostii myös!:D

      Delete
  3. oi vähänkö kuulostaa ihanalta! ja varsinki ku kaikki rotaryt otti sut noin hyvin vastaan ja kutsu jo kaikkialle:-) en malta oottaa että itekki pääsee lähtemään!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nii i, en ois uskonu et ne heti ekan näkemän jälkee pyytää mua kaikkialle mutjee noi on ihanii!!:) Ei oo sullakaa enää montaa päivää lähtöön, nauti vikoist Suomi päivistä ja mahtavaa vuotta sullekin! :)

      Delete