July 28, 2013

Eka viikko takana

Niinku otsikosta voitte päätellä niin nyt mä oon vietelly mun ekan kokonaisen viikon täällä Uudessa-Seelannissa. Kivaa on ja tykkään näistä maisemista ja palmuista♥ aah!

Tortstai aamuun asti majailin tosiaan siellä mun counsellorin luona, ja se mun counsellor vaikuttaa niin ihanalta ihmiseltä, niin lempee ja ystävällinen. Ja mulla oli siellä talossa oma iso kahden nukuttava LÄMMITETTÄVÄ sänky<3. Oli aina niin ihana mennä illalla sänkyyn, joka oli ihanan lämmin.

Keskiviikkona käytiin sen mun kummin tyttären farmilla. Sillä oli siellä lampaita ja ne oli just antamassa niille jotain ruiskuja kun mentiin sinne haha. Ja toisessa aitauksessa komeili hevoset, oi kyllä heti tunsin allergiaa heitä kohtaan... No onneksi ei oltu tuolla farmilla kovin kauaa. Oon siis aika pahasti allerginen hevosille, mutta ei siitä sen enempään.

Torstaina siis tulin tänne ekaan hostperheeseen. Tuli heti semmonen rento meininki, kun tää mun host isä kysy että onko mulla sanakirjaa, ja sit kävin hakemassa sen ja nää yritti sen mun veljen kanssa sanoa niitä sanoja suomeksi. Hauskaltahan se kuulosti ku nää niitä yritti taivutella:D. Mietin vaa että toltakohan tää munkin englanti kuulostaa...:D. No sit sillon torstaina vähän päivemmällä käytiin viemässä toi mun veli töihin. Hän siis työskentelee kaupungissa yhdessä supermarketissa aina kaksi päivää viikossa ympäri vuoden. Ja sen jälkeen mentiin vähän kävelemään kaupungille ja käytiin tapaamassa rotari ihmisiä.

Perjantaina käytiin aamupäivällä tän mun hostisän kanssa ulkoiluttamassa koirat ja sit tää mun isä näytti et mistä lähtee bussi ja mitä reittii se menee. Tuun siis kulkemaan koulubussilla kouluun vaikka täältä on vain noin neljä kilometriä kouluun. Mutta uus kokemushan sekin tulee olemaan. Nää ei vissiin käytä oikein polkupyöriä täällä, koska kun kysyin että onko teillä polkupyöriä, niin vastaus oli että Alisdairilla(veli) on, mutta hostäiti on myynyt omansa pois. Eli jos on kaunis päivä, niin mä kävelen kouluun ja jos sateinen niin kuljen bussilla. Tän lenkin jälkeen lähettiin käymään kaupungissa lääkärissä. Mun täyty vaan rekistäytyä sinne asiakkaaksi, nimittäin jos tuun täällä ollessa kipeäksi niin pääsen sitten heti lääkäriin, kun oon jo niiden asiakas valmiiksi.

Lauantaina käytiin viemässä mun veli taas töihin ja mentiin käymään mun hostäidin vanhemmilla. Se mun host äidin äiti eli mun "mummi" vaikutti oikein ihanan ystävälliseltä ihmiseltä. Juotiin siellä teetä ja vaan jutusteltiin ja katottiin kartalta missä Suomi on ja missä mä asun.
Illemmalla Ian (hostisä) opetti minulle uuden korttipelin, sen nimi oli joku "Rane" tai vastaava XD. Ja minä voitin heti ekalla kierroksella haha! Se peli on vähän pokerin tyylinen mut ihan kiva kuitenkin.

Tänään eli sunnuntaina käytiin heti aamusta sunnuntai torilla. Siellä oli sellaisia pikkukojuja, joissa oli mm.vihanneksia, leipää, viiniä(?) ja sellaisia ruoka tarvikkeita. Ja sitten siellä sivusssa/ tien toisella puolella oli taidepuoteja, joissa myytiin koruja, neulejuttuja, ja koristetavaroita.
Ja nyt mä sit kirjottelen tätä, en oikein tiedä vielä illan suunnitelmista mutta eiköhän se kohta selviä, ollaan kyllä varmaan vaan täällä kotosalla.

Anteeksi mä en ole päässyt ottamaan kuvia, kun ei olla oltu oikein missään missä kameraa olisi voinut raahata mukana. Vaan se mitä kotoonta ollaan lähdetty niin ruokakauppaan tai niin. Tällä kertaa saatte kärsiä tylsästä kuvattomasta postauksesta sorry. Ens postaukseen yritän saada kuvia, I promise!

-Emilia






6 comments:

  1. wäää epäreiluuu:DD piä hauskaa <3 ja laita tänne paljon kuvia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah:D kiitti mie piän (: Ja joo laitan heti kun saan otettua niitä!! (:

      Delete
  2. Ihan älyttlmän kivan kuulost!! Ja noi singapore-kuvat nois edellisis oli just siistei! (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitti eltsu ja niin tääl onkii! :) ja aah Singapore oli kyl kuvattavan arvonen paikka, kiva ku tykkäsit! :)

      Delete
  3. hahhah ei ihme et voitit korttipelis perhana :D mut vitsi et kuulostaa siistiltä !! super mageeta 8) toivottavast viihyt siellä!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaaa oon vaa voittaja ainesta:DD ja kiitos tääl on kyl kivaa (=

      Delete