September 23, 2013

uusi päivä, parempi mieli

Tänää oli ihana päivä aah. Ja ei mua enää ärsytä yhtään se eilinen entiiä kaikki vaa purkautu eilen ja olin muutenki niin väsyny, ja haluun pitää tän blogin sillee ajantasal ettei aina kirjota vaan miten vaihtarina elämä on kuin ruusuilla tanssimista. Aina ei vaan voi olla hyvä päivä. Tai ilta. Kiitos ihanista piristävistä kommenteista! Eilinen päivä oli nimittäin tosi ihana. Aamulla mun yks vaihtarikamu, Fabia (espanja), tuli tähän meille ja me vaa hengattii sen mitää ihmeempii tekemättä, tätä mä rakastan ku ei tarvi suunnitella mitää etukätee laittaa vaa kaverille viestii ja sit voi vaa olla eikä tarvi keksii mitää ihmeempiä.
     Kahdeksi menin kaupungille yhteen näytelmään valinta tilaisuuteen. Okei tota ennen en kyl yhtää tienny et mikä mua oottaa. Mun enkun ope oli vaa kysyny mult et tykkäänks tanssimisest ja esiintymisest ja jos tykkään niin tuu Drama Studiolle sunnuntaina kello 2. No sinne mä sit menin ja ne otti mun tiedot ylös ja länttäs aanelosen kokosen paperin mun kouraa mis luki mun nimi ja ikä ja sano et mee tonne toisee huoneesee ni ne ottaa sust kuvan. Tuli hirveen rikollinen olo kun seisoo kameran edessä paperi kädessä ja susta otetaan kuva haha. Sit ton kuvauksen jälkeen mut ohjattiin toiseen rakennukseen ja me harjoteltiin yks tanssipätkä ja sit mentiin ns. tuomareitten etee ja tanssittii se sama pätkä niille. Ja tän jälkee oli lauluosuus, mikä järkytys et mun pitää yksin laulaa niille joku enkun kielinen laulu mitä en oo koskaa ennen kuullu. Noh mä vähä niiku sanoin vaa etten osaa tätä ja "lauloin" sit niiden kolmen muun tytön mukana.
    


Tuolt kotii tulles lähin Stone Storelle ja tapasin siel muit vaihtareita; Fabian, sen host siskon Lilin, Isabellan (Italia), Georgen (Saksa), Patrickin (Saksa) ja Carlon (Italia). Nää oli siellä uimassa, ite en ollu varautunu ni sit vaa kattelin vierestä. Siel on sellanen liaani mikä roikkuu puusta ja sen avul saa hypättyy vetee, pakko mennä sinne vähä kesemmällä kokeilee, näytti niin hauskalle.
     Tuolt mentiin sit viel Fabian kotii vähäks aikaa. Se niitten talo on ihan sika upee; iso ja se näkymä mikä siit avautuu, ku siel alhaal menee joki. Ja sit niil on viel siin pihal iso uima-allas, aika perfect talo ja sijainti.

Tänään mulla oli taas vapaa päivä, ah ihana pidennetty viikonloppu ja säät salli jälleen. Eilen ja tänää oli siis molemmat ihan unelma aurinkoisii ja lämpimii päivii ja jopa mäkii tarkenin pukee shortsit jalkaa.
     Oltiin sovittu Fabian kans et nähään kirjastol 11.50 ja mennää yhes lounaalle, ni niimpä mä sitte kävelin kaupunkiin. Ja siitä mä nautin, aurinko paisto ihanasti oli tosi lämmin ja aah siellä mä yksikseen käpöttelin kaupunkiin vaan nauttien ihanista maisemista. Rakastan olla täällä ja tällästä mä todellakin tuun kaipaamaan Suomessa. Okei loppu matka tost kävelyst ei ollu enää niin kiva, ku oli niin kuuma ku mä hölmö olin laittan pitkäthousut jalkaa ku aamu vaikutti kylmältä.
     Kaupungis sit treffattii Fabian ja Isabellan kans ja mentii lounaalle yhteen kahvilaan. Syötiin siel ja vaan istuskeltiin ja juteltiin. Sit Lili, Georg ja yks Teresa tuli sinne kans meijänkaa istuskelee. Ja Laetitia, mut oltiin just sillon lähös pois ku se sinne kerkes.


Tuolt sitte käveltiin koululle, koska Isal oli koe, muttei sitä oikeest sit ollukkaa, ni mentii New Wordin kautta (ruokaa!!) hakee lisää ihmisii meijän porukkaa ja lähettiin kävelee takas kotia. Kotoon vaatteiden vaihto, SHORTSIT jalkaa ja biksut alle ja menoks. Mentiin Charlie's Rockille uimaan, se on siis se pienehkö vesiputous tässä lähellä ja porukat käy siellä yleensä kesäsin uimassa. Mutta vaihtarina ollessa ei mitään kesää tartte oottaa, heti ku on lämpösempi päivä ni uimaan vaa!


Hypittii tuolt ylhäält kalliolt tonne vetee, ja mä hyppäsin myös!!!! Tosin seisoin tuol ylhääl eka ainaki viis minuuttii sillee 'iik tää on kauheen korkee, en mä uskalla, mitä jos tuol on kivii pohjas ku ei tonne nää mitää, en haluu kuolla XD' Mut lopult mä tein sen, oli ihan crazyy, mut nyt on voittaja olo ja aion mennä joskus uuestaa ja tehä ton uusiks!
     Uimisen jälkeen jäätiin tonne vaan hengaa ja istuskelee ja viettelee picnicii mun viinirypäleiden kera haha. Ja viien mais lähettiin kävelee takas kotia. Olin ihan huippu kiva päivä noiden kans, vaihtarit on vaa parast seuraa ku ne ymmärtää kaiken parhaiten!


Kuueks mentiin taas Rotary kokoukseen normaaliin maanantaiseen tapaan, mut tänää oli joku iso ilta ni mun ei tarvinu puhuu. Siellä oli tänään tän piirin lähetettävä vaihtari pitääs esitelmää ittestään. Yleensä siis joka viikko kun käyn siellä ni mun pitää aina noussa kertomaan mitä tein edellisellä viikolla yms.
    
Tosi kiva päivä kaikenkaikkiaan! Huomenna vissiin sataa ja mulla on aamulla valokuvauksen koe, mutta se on vika koe jee. Keskiviikkona sit normi kouluu taas, torstaina Aucklandiin drama luokankaa, siitä lisää myöhemmin ja perjantaina vielä kouluu ja sitte alkaa kahen viikon loma, jes!

Kahen päivän sisäl kolme postausta, mikä muhun nyt on tullu ku yleens just ja just yhen saan kirjotettuu viikossa. No mutta joo tässä se taas kostautuu et pääsen vasta puolen yön jälkee nukkumaa... Anteeks jos teit häiritsee et nyt on tullu lyhyes ajas niin monta vai onks tää kivempi tälleen? Miten te tykkäätte enemmin, tälläsii pikku postauksii tiheemmin (mutten kyl usko et tulee kuitenkaa tällee ihan joka päivä niiku nyt) vai sit vähä harvemmin ja pitkii? En kyl tiiä, mä yleens tuun kirjottelee sillon ku on aikaa ja jaksan, mut voittehaa te silti mielipiteenne kertoo!?
    
Nyt kuitenki nukkuun, että kokeessa jaksaisin jotaa raapustella. Hyvät yöt mulle ja päivän jatkot teille tai mikä teillä ikinä siellä onkaan. Moido!

- Emilia

2 comments:

  1. oi kuulostaa niin ihanalt siel :3 ja joo on kiva jos postailet useest!! hih kaipailen sua <3

    ReplyDelete