October 3, 2013

surua, iloa, naurua, itkua

Ää mua harmittaa ku en oo ehtiny kirjottelee tänne taaskaa ja nyt on tapahtunu vaikka miä. Ööm mistäs alottaisin..
Tiistaina koulun jälkee mentii Laetitian kans kaupungille, koska mul oli koulus viety mun pinkki peakin huppari ni oli pikkasen kylmä olla pelkästää siin koulun t-paidas ku sato kaatamal vettä. Mentii sit kattelee kaupast mulle jotaa uutta hupparii tai neuletta tai jotaa ku meijän oli viel tarkotus kävellä kotii tuol kylmäs... Ja jos joku ihmettelee miks mun huppari vietii, niin siis siks ku se ei oo osa koulupukuu, mutku meille oltii sanottu et kokeen jälkee ei saa mennä koulupuvus kaupunkii vaa pitää vaihtaa vaatteet ni aattelin et on paljo helpompaa jos vaa otan sen hupparin kotoont enkä käytä sitä koulus, mut sit kesken kokeen tuli palohälyytys ja meijän piti lähtä tonne ulos kaatosateesee ja mul oli kylmä ni otin sen sit sillee mun käsivarsille ja tietenki reksi kävelee vastaa ja vie mun hupparin :/ Ja sano et saan sen vasta perjantaina takas, ja mul ei oo muita huppareit ku vaa toi yks + rotary huppari minkä kaa ei kyl kaupungil viittis kuljeksii..
Nojoo joka tapaukses käytiis siis ostaas mulle neulepusero ja sit löyettii Laenkaa aivan ihanat mekot ja ostettii samanlaiset :3 Ja iskä heitti meijät kolmeks meille. Lae tuli meille dinnerille koska tää oli sen vika viikko täällä, yhyy kuinka nopeest tää aika meni, ja me tehtii sit jälkkäriks apple pie nam :3.

Dinneril mua meinas käyä vaa itkettää ku nää toivottaa hyvää matkaa ja kilistetää laseja. En taho luopuu mun ihanast ystäväst. Noh purin sit hampaita yhtee ja sain pidätettyy sen. Dinnerin jälkee pistettii mekot päälle ja otettii parit söpöt siskos kuvat.

sorry meikittömät nassut


Keskiviikkon oli koeviikko ohi eli normi päivä koulus. Koulun jälkee menin isän työpaikalle oottelee et saan kyyin kotii.. Juttelin siel sit sen työkavereiden kans ja yks nainen kutsu mut niille dinnerille joku ilta. Se on ite ollu norjassa vaihossa ni kateltii sit karttakirjast paikkoi norjast ja suomest.

Torstaina herätys 4.35. huhhu miten aikasee... Kuuelt piti olla koulul ja bussi starttas kohti Aucklandii. Mentiin siis drama luokkien kans Aucklandiin kattoon live teatterii. Ennen teatterin alkuu käytiin kävelees jossaa puistos, mikä oli ihan äly kaunis. Siel keskel oli joku suihkulähde ja aaw se oli niin nätti paikka. Hirveen isoi puita mis ois voinu vaa kiipeillä.
Tuolt mentii siis sinne Teatterii mikä oli Lord of the Flies. Iihan hyvä, en oo ikin ollu hirvee teatteri fani mut oli toi ihan jees. Varsinkii ku kysyin näilt muilt et mitä ne tykkäs ni kaikki oli silleen "Ihan mahtava, sika hyvä" Ja sit ne kysyy mult ni oon sillee joo oli hyvä :D. Ton näytöksen jälkee ne kaikki näyttelijät tuli siihen lavalle ja niilt sai kysyy kysymyksii. Tää oli joku poika teatteri, koska ne kaikki oli poikii.
Ton jälkee ajettii sit jonnee ostoskeskuksee ja meil oli 1,5h aikaa shoppailla/syyä. No en mä ite sillee voinu kunnol shoppaa koska mun piti mennä niiden muiden mukana, ku en ollu koskaa ennen käyny siel ja en tiiä niist kaupoist mitää. Mut löysin mä yhen ihanan kesämekon!:3

Perjantain oli Laen vika koulupäivä, yhyy. Olin tehny sille sellasen hienon kortin muistoks mis oli meijän kuvii yms. ja annoin sen sille sillee älä kato sitä nytte ja lähin luokan ulkopuolelle. Sit tää kuitenki juoksee se kortti sylis halaamaa mua mun perää ja kiittelee ja eihän siin sit ku kyyneleet vaa käy valuu ja sellast itkunauruu siin molemmat vedetää. Ei sitä vaa pystyn lopettaa ja sit yks brassi poika siin vieres nauraa meille haha. Sit oli kiva lähtä tunnille sellasen vedet silmis olevan..
Perjantai iltan yks italian poika oli järjestän bonfire ja mentii sit melkee kaikki vaihtarit ja pari muuta sen kaverii sinne niille. Grillailtii ja sit illemmal mentii nimensä mukaan ison kokon ääree ja paistettii siin vaahtokarkkei. Ton kokon luon oli ihanan kuuma tuntu ihan et saunas ois ollu. Ihan huippu ilta noiden kans. Ainii ja sen host isä ampu ilotulituksii kaiken kunniaks.




Lauantain oli taas aikanen herätys nimittäin 5.30. Seittemäks lentokentälle hyvästelee Lae. Sitä ennen itkin vaa kotoon, koska ei en voi tajuta et en nää sitä enää koulus enkä voi hengaa senkaa koulun jälkee, mennä yhes salille yms. eieieieiei! Vastahan me tutustuttii, miks mun pitää nyt jo luopuu :'( Oli ihan kauheeta halaa vikaa kertaa ja kattoo ku se kävelee siit portista ulos ja nousee lentokoneesee. Mentii viel ulos kattoon ku se kone lähtee ilmaa. Tuntu ku et mun sydän halkeis ku kattoo sinne se kone hävis, taivaan tuuliin. Yhyy. Ollaan kuitenki onneks sovittu et heti ku mä palaan täält takas suomee otan lennon ja meen Belgiaa moikkaa sitä tai sit se tulee Suomee tai molempii. Siitä mä oon kuitenki ihan varma et tää ei todellakaan ollu vika kerta ku nähään!!

Laetitia, I know that you read this so I want to say you: I miss you my honey!♥ I can't understand that I don't see you for long time. I'm sad. You was my NZ best friend and I can't get friend like you. You're just amazing girl and I know we will see soon. Two months were too short time but I'm really happy that I met you here. I miss you sooooo much! :'( ♥♥

Anteeks mun surkeesta enkusta, mut halusin et Lae kin ymmärtää jotain.

Kuitenkin lentokentältä suunnattiin kohti Cape Reingaa, mun hostperhe oli varannu ton (bussi)matkan meille (isä,äiti,mummo,minä). Aluks aattelin ettei tost päiväst voi mitenkää tulla kiva koska oon niin surullinen Laen lähön takii, mut siit tuli kyl ihan kiva. Sää suosi meitä koko matkan ajan auringollaan 8). Eka pysähys oli Ninety mile beach ja ajettiin se sitten läpi, 90 kilometrii biitsiä ei paha ollenkaan, mut tota biitsii ei kuulemma voi käyttää uimatarkotukseen ku ne aallot on liian suuret. Siel vaa järjestetää joka vuos jotkuu kalastus kisat, kuinka hassuu xd.



Tuolta biitsiltä mentiin sandboardaa haha oli hauskaa, mut uskoisin et ois ollu hauskempaa jos ois ollu kaveri jonka kaa laskee, ku nyt jouduin laskee vaa yksinää muiden randomien seas. Mut asia onneks korjaantuu ens viikol ku suuntaan samaiselle reissulle uusiks haha. Mä olin kyl tosi surkee, ekan laskun tulin sivuttain alas ja tokal kerral kierin sen mäen puoliks alas hahaha. Ja sit joka paikka oli täynnä hiekkaa iuh.. :D





Sandboardingin jälkee mentii evästelee yhelle kauniille biitsille.









Tuolta sit vihdoin retken pää kohteeseen eli Cape Reingaan. Pohjois-saaren pohjoisimpaan (tai ainaki melkee) pisteeseen. Maisemat oli aika huikeet, käveltiin lihgthouselle ja räpsittiin muutamat kuvaset. Tuolla Tasman sea ja Pacific sea kohtaavat ja se oikee näkyy siin meres ku siihen kohtaa tulee pärskeet haha en osaa selittää näätte koht kuvast.





Kotimatkal pysähyttii ostaas jädet ja ne oli suuria!!  Mä söin passion hedelmä jädee ja ai että se oli hyvää, okei lopuks alko kyl tuntuu liian makeelle.

Ja pysähyttii viel yhel valko hiekkasel biitsil.





Sunnuntaina menin Kaholle (japani) yöks mut päiväl siel oli talo täys japani/korea/kiina tyyppei, sanoisinko et oli välil vähä ulkopuolinen olo niiden keskel.. Katottiin kaikki porukal hobitti, mut mul meni kyl puolet ohi ku yritin pitää itteeni hereil.. oopss mut oli se kyl ihan hyvä.
Illal mentii niitten porealtaasee rentoutuu ahh.



Maanantain meijän oli tarkotus mennä käveleen raimbow fallsille mut mua särki vähä päätä ni en viittin lähtee ja sit sateli vettä ni ei kukaa sit lähten. Hengattii Kahon kaa vaa meillä ja paistettii lettui :3 Illal menin rotary kokouksee ja Vicki tarjoutu viemää mut Aucklandiin tiistaina. Eli kotiin tulles parin puhelin soiton jälkeen pakkaamaan kaikki kamat kasaan et seuraavan päivän ois valmis lähtee kohti suur kaupunkii. Wohoo olin niin innoissaa, koska kerikeris ei oo oikeest lomal mitää tekemist, nuoret on töis tai opiskelee koska isot kokeet on parin viikon pääst loman jälkee ja mun porukat on töissä ja vaihtari kaverit melkee kaikki eteläsaaren matkal, joten tää Aucklandi matka sopi just oikeesee ajankohtaa!

Nyt siis tääl Aucklandis pari päivää tullu oltuu onnelliseen tyttöön. Tuun kirjottelee täst eriksee sit ku tuun tääl pois eli ens viikol. Täst tuli kauheen sekava varmaa, oon aina laiska enkä jaksa lukee tätä enää uuestaa läpi, joten älkää ihmetelkö jos tää on ihan outo.

- Emilia

No comments:

Post a Comment