October 17, 2013

loppu loma

Viikko sitten tiistaina mun rotari vaihtari kaverit; Vale (Argentiina), Ruth (Ruotsi) ja Ellen (Ruotsi), saapu tänne Kerikeriin Aucklandin ja Whangarein vilinästä. Mun host iskä oli ihana ja otti töistä päivän vapaaksi vaan sen takia, että pysty viedä meitä jonnekin koska täällähän et muuten millään pääse liikkumaan julkisten puutteessa. Mentiin sitte eka Puketi Kauri Forest:iin kattoon isoja puita, ku ei tuol Aucklandin keskustas paljo sellasia näy.





Tuolta ajettiin Paihiaan eli vähä niiku tän koko alueen Bay of Islands 'keskusta' rantakylä mis on biitsii ja muutama kauppa ja sieltä lähtee kaikki veneet jos haluu mennä jonnee veneajelulle esim. kattoon delffiinei. Ja Paihiasta menee vene yli Russelii ni otettiin sit se vene ja mentiin käymään Russell:issa. Käveltiin vaan sitä rantaa pitkin tunnin verran ja sitte otettiin vene takas Paihiaan ja Paihiasta tultiin takas kotia.





Keskiviikkona herättiin aikasee sillä meidän bussi lähti 8.00 Kerikerin keskustasta ja suuntana oli Cape Reinga. No eihän se ollu kun vasta toinen kerta tuolla käydessä kymmenen päivän sisällä, mutta voin sanoa, että oli kyllä kivempi matkustaa oman ikäsen seuran kanssa. Ja toi oli toinen järjestö joka niitä matkoja teki, niin reitti vaihteli vähän viime kerrasta. Kuitenkin samat pääkohteet eli Ninety Mile Beach joka oli yhtä tuulinen kuin viimekski ja samoin Cape Reinga. Ja ihana sandboarding, joka luonnistu tällä tokalla kerralla paljon paremmin, nimittäin tulin suoraan ihan alas asti. Tota vois kyllä tehdä koko päivän ja se ois samala hyvää kuntoiluaki ku pitää aina nousta se korkea hiekka mäki ylös ja kun se hiekka luisuu aina alaspäin sitä myöten kun siihen astuu.
Cape Reinga oli yhtä ihana kuin viime näkemällä, ne ihanat maisemat ei ollu kadonnut minnekään haha. Ja se ihana sinisesti kimmeltävä meri.
Koko reissu oli oikeen ihana mahtavassa seurassa.








Torstaina eli tyttöjen vikana päivänä, innostuttiin aamulla tekemään appelsiini mehua. Niin ihana kun voi vaan puusta poimia appelsiinit ja tehdä niistä omatekemää maailman tuoreinta appelsiini mehua.






Mehujen teon jälkee lähettiin käveleen Rainbow Falls:ille. Matka tuntu hirveen pitkälle, paikan pääl muutamat räpsyt typyjen kans ja sit kävelä alas Stone Storelle. Stone Storen vieressä on semmonen ihana kahvila, jonne pysähyttiin sitte kahville. Kaikki oltiin jotenki tosi väsyneitä ton "pitkän" kävelymatkan jälkeen no mut olihan se about kaks tuntii.. Ois tehny mieli vaa jäähä sinne kahvilaa istuskelee pidemmäks aikaa, ku siin oli niin ihanat maisemat merelle 8) Meil oli kuitenki yks paikka vielä nähtävänä eli Cafe Cinema, jonka omistaja on ruotsalainen niimpä Vale ja Ellen oli ihan innoissaan pääsemässä puhumaan ruotsia sen miehen kanssa ja kenties syömään jotain ruotsalaista.
Istuskeltiin sit siel Cafe Cinemassa siihen asti kunnes me saatettiin Ruthn kanssa Vale ja Ellen bussiin ja sanottiin moikat. Ruth ja mie tultiin vielä hetkeks kotiin ja sit Ruthn host isä tuli hakemaa sen ja mä jäin yksikseni tänne pikku Kerikeriin. Meil oli kuitenkin tosi mahtavat kolme päivää yhdessä ja aika meni ihan hujauksessa.



Perjantain mä vaa chillailin kotosal ja koukutuin Pretty Little Liars:iin, tuli katottuu muutama jakso aamu päivästä ja nyt mun on aina pakko kattoo joka päivä ainaki yks jakso haha. Kolmesta neljään mentiin host iskän kans kerää rahaa rintasyövälle Yhen ruoka kaupan aulaan. Oli siis 'Pink Ribbon day' eli semmoin kampanja millon piti pukeutuu pinkkiin ja mennä rahalippaiden kanssa heilumaan ruokakaupan aulaan ja keräämään rahaa. Voitte kuvitella miltä se sitten näytti:D. Tässä pari kuvaa tuomaan vähän mielikuvaa.



Lauantaina olin koko päivän vaan kotosalla. Aamupäivästä laittelin pyykkejä ulos ja illalla laskettiin isän kanssa rahoja mitä tienattiin tuolta tapahtumasta. Summaksi saatiin 2577 NZD. Ihan hyvä summa siis.


Sunnuntai oli mun skypettely päivä, ensin aamusta skypetin Belgiaan mun parhaalle vaihtis kamulle Laetitialle, joka palas Belgiaa kolmisen viikkoo sitte. Oli niin ihana nähä ja jutella sen kaa pitkäst aikaa:).
Iltapäivällä mul oli cinderella harkat eli liityin tääl mukaan yhteen näytelmään, mut ne kaikki muut on sellasii pikku lapsii ni näitten harkkojen jälkee päätin etten enää jatka sitä. Noiden harkkojen jälkeen oli ihana sää, lämmin ja aurinkoinen. Menin poimimaan appelsiineja ja tekemään niistä mehua. Isä halus ottaa musta parit kuvat ku oon poimimassa niitä appelsiineja ni tässä teillekin nähtäväksi.




Toi loma meni ohi ihan hujauksessa ja tän viikon oonki viettäny taas koulussa. Maanantaina olin tuttuun tapaan rotari kokouksessa moikkaamassa ihania rotari ihmisiä, ne jaksaa aina olla niin kiinnostuneita mun elämästä ja hyvinvoinnista. Ja se ruoka on tietyst aina tosi hyvää tuolla, mä oikeen ootan aina et pääsen taas syömään sitä hyvää kumaraa, ku noi osaa valmistaa sen niin hyväksi. Ja jälkkäriks oli suklaa/mutakakkuu ja oli kyl ihan älyttömän hyvää, kattelin vaa kokoajan olan yli et kehtaisinko hakee lisää ja sitku lähettii sielt kotii ni mun iskä luki mun ajatukset ja kysy et haluisinko ottaa yhen palan mukaan kotimatkalle ja vastaus oli tottakai KYLLÄ.

Tiistai oli ihan normi päivä ja tulin bussilla kotia. Sit siel bussissa yks poika tuli istuu mun taakse ja kysy multa et voisinks opettaa sille vähän saksaa. Sit olin silleen et sori mut mä en puhu saksaa mä oon Suomesta. Sitte se poika jotain voiku noloa, no voisitsä opettaa mulle suomea ja mä sit sanoin et okeei ?? haha Sit se poika kysy mult et miten sanotaa suomeks 'You are so beautiful' ja mä opetin sille ja sit se sano sen mulle ja ton jälkeen se kysy et mikä on suomeks "Would you go out with me?" Ja sit sanoin miten se sanotaa suomeks ja se kysy sen multa ja kaikki bussis seuraa vaa meijän keskusteluu ja nauraa ja mun vastaus oli et "maybe" ja sit se vaa jotai et pitääks mun kysyy sult niin monta kertaa tää et sä sanot kyllä ja sit mie vaa "maybe" hahahaha.
Ja tänää ku menin bussil uudestaa kotii ja olin viiminen siin jonos eli mulle ei riittäny enää paikkaa, paitsi sen saman pojan vieres ois ollu siel bussin takaosas paikka, mut jäin sit sinne etuosaa seisomaa ni tää poika huutaa jotaa et tääl ois tilaa viel, miks sä jäät sinne seisomaa.. No aluks en ollu huomaavinaakaa sitä mut sit se toisti sen uuestaa ja olin sillee no okei ja menin istuu sen vieree sitse kysy mult uuestaa et lähtisinks ulos senkaa ja toisti sitä viien sekunnin välein ja kertoili mulle jotai iskurepliikkei joista en kyl puoliikaa ymmärtäny hahaha ja sit ku lähin siit bussist pois ni se poika kosketti mun kättä ja sano "I love you" hahahaah niin hauskaa. Ihan vitsil se noit veteli varmaanki, koska ne sen kaverit naureskeli siin ympäril ja yritti sen pojan saaha tekemää jotaa, mut mä en ymmärtäny et mitä. Innolla ootan ens viikkoo et mitäkhää se sit keksii hahaha.
Ja siis toi poika on sellanen ihme tyyppi sellain säheltäjä et ei kiitos XD

Eikhää täs ollu ihan riittäväst tältä kertaa , viikonloppun marae with D9910 exchange students, can't wait! See you!

Emilia

2 comments:

  1. Just kivan kuulost!!:3 ota kuva siit pojast haluisin nähä minkä näköne se on haha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahha sorry mut mä en oo kyl menos ottaa siit kuvaa :D

      Delete