October 15, 2013

Auckland

Sori tää parin viikon hiljaiselo, mutta mulla ei oo oikeesti ollu aikaa tulla kirjotteleen tänne, koska mun loma oli toiminnan täytteinen. Ja se meni tosi nopeesti ohi. Ei siis ollu aikaa istuskella koneen ääres ja tulla kirjotteleen. En kyl tykkää täst yhtää ku tää jättäytyy tällee ja sit ku tulee parin viikon tauon jälkee ni ois vaikka ja mitä kerrottavaa, joten nyt on pitkähkösti asiaa.

Ekan lomaviikon olin tosiaan Aucklandissa. Ah rakastuin siihen kaupunkiin täysin. Siellä oli niin helppo päästä paikasta toiseen hyvän julkisen liikenteen ansiosta. Kun täällä Kerikerissä ei oo muuta kun koulubussi.
Kuiteskin, saavuin sinne siis tiistaina ja samoin yks chileläinen poika vaihtari joka yöpy siel pari yötä. Ja tona ekana päivänä oltiin vaan siellä kotosalla (majailin ton viikon yhdessä rotari perheessä) ja pelailtiin ulkona futista poikien kans. Tossa perheessä oli siis yks poika ja sil oli kaveri siellä ja sit Leandro (Chile) niin saatii ihan hyvät pelit aikaan noiden kans.
Keskiviikkona napattiin juna ja mentiin kaupunkiin Leandron kans ja tavattiin siellä pari muuta rotari vaihtarii; Line (Belgia), Vale (Argentiina) ja Amir (Itävalta). Mentiin näiden kans lounaalle subwayhin haha. Ja syötii ne ruoat vaan jossaa kadun varrel kivassa auringon paisteessa.


Sit syömisen jälkeen mentii vähä shoppailee ku mä kerroin et tartten bikinit ja uuen hupparin ku ne sen silloon koulus vei multa eikä takasin antanu... Ja siis ne on vissii kadottanu sen ku tänää koulus kysyin sitä, että kiva kiitos sinne meni mun ihana peakin huppari :| no toivottavast se jostaa nurkan takaa viel löytyis..
Shoppailun lomas mentii ostaa frozen yoghurt, namii:3 ja jaettii sit sellain yks iso kippo kolmistaa tyttöjen kesken.



Ja sit mentii ottaa sellaset snapshot kuvat ku löydettii sellain taulu mist sellasii voi ottaa, mut ku siit tuli ain yks kuva kerrallaa ni piti sit tietyst ottaa viis eri kuvaa et jokanen saa muistoks itellee yhen kuvan.

Ton jälkee otettiin vaan juna kotia Leandron kans eikä tehty mitää ihmeempii, eiku kotii päästyes Leandro päätti leipoo jotaa keksei haha.

Torstaina otin taas junan kaupunkii (täl kertaa yksin) ja treffasin Linen ja sen kaverin Celinen juna-asemalla ja lähettiin siitä käveleen kohti sky towerii. Mentiin sit hissillä ylös ja ne maisemat oli kyl aikas upeet! Kierrettiin se koko ylätaso sit läpi ja varmistettiin et varmast joka puolelt tulee räpsittyy kuvat.








Kivojen maisemien kattelujen jälkee otettiin juna sylvia parkiin eli sellaseen ostoskeskukseen. Shoppailu kelpaa aina tälle tytölle hihi. Shoppailtiin tuol sit hetki, mä ostin yhen kesäisen mekon ja ostettiin taas frozen yoghurttii :3
Tuolt sitte otin junan kotii ja harmikseni huomasin et Leandro oli jo lähten, noh viettelin sit iltaa vaa sen mun Auckland 'perheenkaa' ja pidin niille mun Suomi esitelmän ku ne halus kuulla must vähän enemmän.

Perjantaina otin vaan junan kaupunkiin ja menin yksin shoppailee ku kaikki muut vaihtarit oli jossaan enkä halunnu vaan jäähä kotosalle ku kerta tonne asti tulin, joten shoppaileen. Ainut asia mitä osasin yksikseen tuolla tehä, ku en voinu poistuu silt pääkadult minnee etten eksyis :D. Tuli taas osteltuu vaikka mitä kivoi vaatteit ja mun vaatemaku on muuttun tääl olles ihan täysin (!!). Suomessa en ois koskaan voinu kuvitella et ostan  mitään tai edes kattelisin kaupois mitään printti kuvioisii housuja mutta täällä mä oon vaan rakastunu niihin. ♥ Joten mun oli pakko ostaa yhet sellaset legginssi kangasta olevat mustavalkoset housut, koska ne oli vaan niin ihanat! Ja nyt ne on mun lemppari pöksyt ja tekis mieli vaa pukee ne joka päivä aah! Ja sit ostin kans yhet mustavalko printti shortsit hihii.

 

Lauantaina mentiin syömää aamupala ulos yhteen kahvilaan. Bob (se rotary mies jolla yövyin) sitte suositteli että pannukakut on täällä tosi hyviä ja niimpä sitte otin sen. Ja ku se annos tuotiin pöytään, niin se sisälsi pannukakkuja kera pekoni kasan joka oli niiden päällä ja siirappia. Siis mä en oo koskaan tykänny pekonista yök ja sitte ne pannukakut ki maistu ihan pekonille. No pekonit jäi ihan suosiolla lautasen reunalle, mulle riitti pekonin makuset letut..

Aamupäivästä lähettiin hakemaan Amir eli tää Itävaltalainen vaihtis Bobille. Tän jälkeen lähettiin minä, Amir, Bob ja sen vaimo Sue ajelemaan kohti Waitakere park:ia semmonen kävelyreitti keskel mettää ja vesiputouksen luo. Me ei kuitenkaan ikinä nähty sitä kokonaista putousta, koska sinne oli niin vaikee päässä kattomaan sitä, ois tarvinu varmaan uikkarit ja uimalla menny kattoon. Se oli siis sellasen kivikko kalliokon takana ja ne kivet oli hirveen liukkaita ja jyrkkiä, joten nähtii vaa sitte se alaosa siitä putouksesta. Se paikka oli kuitenki mahtava! Kaikki se kallioikko ja kaikki ah! Yks ihanin asia tääl Uudes-Seelannis on oikeest noi maisemat, rakkautta!♥










Ton kävelyreissun jälkeen lähettiin ajeleen kohti Piha beachia. Matkan varrella kuitenkin pysähyttiin katteleen maisemia kun oltiin ylhäällä vuorella ja maisemana oli alhaalla oleva kaupunki.

Piha beachilla on semmonen iso kalliokivi keskellä rantaa. Se beach on kuulemma tosi vaarallinen isoine aaltoineen, mutta se on suosittu surffaus ranta. Ja se hiekka on mustaa tai ainaki nää kutsuu sitä black sand beach.





Illalla mentiin Rainbow's End eli Aucklandin huvipuistoon Amirin, Leandron ja Leandron host siskon, Tiegan kanssa. Siel oli vaa hirveet jonot joka laitteeseen ja se kolme tuntia mikä siellä oltiin ni ehittii käyä kolmes laitteessa, muttei se mitään, seura oli kuitenkin hyvää ja sehän on pääasia.
Ja mä selätin mun laitepelot ku ennen en koskaa uskaltan mennä mihinkää mis menee pää alaspäin, kunnes sitte ku oltiin jenkeissä toissa kesänä ja menin siel mun veljien kaa ni olihan mun pakko mennä sit niiden mukana ja täällä taas kun nää sanoo et me mennää tonne ni ei siin voi jäähä nösäämään et ehei en mä taho tulla. Ja sitku sinne menee ja sen tekee ni ei se ees paha oo, kivaahan se on. Mut yks laite on viel sellanen mihin en todellakaan pysty mennä, se sellanen torni mikä menee ensiks ylös ja sit tömähtää koval vauhil alas.

Sunnuntaina meillä oli BBQ Bobin talolla. Oltiin kutsuttu kaikki piirin 9910 ja 9920 vaihtarit grillailee sinne ja tutustuu toisii ja pitää vaa yksinkertasesti hauskaa yhdessä. Kaikki ei tosin päässy paikalle mut oli meit ihan hyvä porukka siellä. Rotary vaihtarit on niin parhaita!♥ Kaikkienkaa tulee juttuun ja ainaku nähää ni vaa pölötetää kaiken aikaa ja meil on hauskaa keskenää. Tuollaki me vaa pelailtii futist ja heiteltii lentist ja grillailtiin ja SYÖTIIN ja muuten vaan oltiin ja juteltiin.





Maanantaina mun pitiki ottaa bussi kotiin, mut sitä ennen menin hetkeks poitsujen kans cityy. Oli siis ihana lämmin nätti aurinkoinen päivä ja aluks mentiin "aamupalalle" starbucksiin ja sitte no mitäkhän pojat haluu aina tehdä, no mennä jonnee hitsin peliluolaan pelaamaan jotai pelei, eikä mul sit siin paljo muuta oo ku seurattava niitä... hahha.
Tapasin sit kuitenki viel Tiegan nopeesti ja sanottii heipat ja sit mun oliki aika ottaa juna kotia ja sen jälkee pakata kaikki kamat nopeesti ja sitte Sue vei mut bussi asemalle. Siitä sitten kotia about 4 ja puol tuntii, mut ei se silleen paha ollu ku pysty katteleen ihanii maisemii. Mut mä en ollu ehtin syyä mitää muuta ku aamupalan ni mul oli ihan kuolettava nälkä siel bussis, olin kuitenki ostanu sinne bussii yhen kana leivän, mut se bussi kuski sano et bussissa ei saa syödä. Mun oli kuitenki pakko uhrautuu puolesvälis matkaa ja syyä se leipä koska olin niin nälissää et oli ihan huono olo..
Kotona sit olin vasta vähän ennen yhdeksää illalla.

Äh mul on menny tähän kirjotteluu jo niin monta tuntii et tuun kirjottaa siit tokast viikost eriksee mahollisimman pian. En vaa viiti enää jättää tätä nyt julkasematta ja oottaa et pääsen taas jatkamaan, koska en tiiä millon taas kerkeen ni täs on nyt ainaki se eka osa.
Mun on mentävä nyt nukkuun ku oon niin väsy taas.. Huomen mafti päivä (ei kyl oikeest mitää hajuu miten se kirjotetaa, mut noin se ainaki sanotaa) eli ei tartte pukee koulupukuu.

Palaillaan,

Emilia

2 comments:

  1. oii ihanii vaatteit oot löytän !! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihii mieki tykkäilen noist, tääl vaa tekee mieli ostella kaikkee ku tääl on kaikkee kivaa :3

      Delete