September 1, 2013

ensimmäinen syyskuuta

Tänään ensimmäinen syyskuuta täällä vietetään isänpäivää. Happy father's day!
Aamu alkoi yhteisellä aamupalalla (tosin mä en tienny tätä ni olin syönny aamupalan jo aiemminXD) kera kroissanttien. Kahdeltatoista lähdettiin äidin vanhemppien kanssa aamiais lounaalle sellaseen palmupuutarhaan, jossa oli kahvila. Se kahvila oli sisustettu niin kauniisti, valkosta ja vihreetä, sopi niin mainiosti sinne palmujen keskelle. Minä söin rapean kana salaatin, joka oli kyllä tosi hyvää. Juomaksi valitsin omenamehun ja se oli kyl parasta omenamehuu mitä oon ikinä maistanu! Jälkkärinä syötiin brownies kerman kera, joka oli myöskin tosi hyvää. :3 Ruoka oli siis kerrassaan onnistunutta tuolla, voisin vaikka mennä uudestaankin ihan vaan sen omenamehun takia, nam.
Syömisen jälkeen mentiin isän kanssa kiertämään se palmu kierros. Ai että puutarha pelkkiä palmuja täynnä, palmuparatiisi, mä niin rakastan palmuja! Yhyy taaskaan ei ollut kameraa mukana, koska mulle oltiin vaan sanottu, että mennään jonnekin syömään.
Kotimatkalla pistäydyttiin puutarhamyymälässä hakemassa parit kukat pihalle. Musta oli niin kiva vaan katella ja ihastella kaikkia ihania kukkasia. ja ton visiitin jälkeen poikettiin vielä isän kanssa yhdessä pihatavara (ehkä sama kuin suomen rautakauppa) kaupassa. Sieltä ei kuitenkaan löytynyt sitä mitä isä halusi, joten sieltä vihdoin kotia.

Tänään mä pääsin vihdoin tekemään pitkän tauon jälkeen sitä asiaa mitä rakakastan eli leipomaan. Leivoin mun suomi lempparin eli suklaakakun, koska se on yksi ainoista resepteistä minkä muistan ulkoa ja oon jopa kerran kääntänyt sen englanniksi yhdelle kaverille, joten siitä oli helppo näyttää ainekset mitä tarvitsin. Taikinasta tuli kuitenkin oudon makuinen, koska näillä ei ollut vanilja sokeria vaan jouduin käyttämään sellasta nestemäistä vanilja aromia, niin siitä tulikin hirveän vahva maku siihen, vähän kahvimainen. Uunista tulleena se maistui kuitenkin, onneksi, ihan hyvälle. Maku ei ollut kuitenkaan ihan yhtä hyvä kuin Suomessa. Perhekin sanoi tykkäävänsä, mutten sitten tiedä tykkäsivätkö ne siitä oikeasti, veljen naama ei ainakaan siltä näyttänyt :D No jos ei tykännyt ni jääpähän mulle enemmän syömistä :p.

super huono kuva tosta kakusta, sorry


Tällästä isänpäivää siis täällä maailmantoisella puolen vietellään, eli rennosti. Lapset tiskaa ja tekee kaikki työt parhaansa mukaan, ettei isän tarvitsisi raataa haha. Aika saman tyylistä kun Suomessakin.

- Emilia

No comments:

Post a Comment