November 6, 2013

kuulumisia

Anteeks en oo taas vähää aikaa päässy kirjottelee, mut mulla ei oo koskaa oikee aikaa istuu koneel muutama tunti ja päässä kirjottelee tänne. Mut nyt uskoisin et asia tulee korjaantumaa, koska mulla alko tänään kesäloma. Siis täh, en voi uskoo tätä todeks et nyt on muka kesä, kun kattoo ikkunasta ulos niin vettä tulee kun sangosta kaataen... Mutta mulla tää loma alkokin poikkeuksellisen aikaseen, kun mun ei tarvitse tehdä loppu kokeita, jotka kestää about 3 viikkoa, niin mulla on nyt pidennetty loma..melkeen kolme kuukautta. Huomenna tosin ois kyllä koulussa vielä prizegiving mut kaikki paikalliset sanoo et se on älyttömän tylsä et älä mee, koska se kestää about 3 tuntii ja siel pitää vaa istuu hiljaa ja kattoo ku muut hakee palkintoja, joten päätin olla menemättä.

Viime aikoina oon käyny kavereiden synttäri partyissa, grillaillu ulkosalla kavereiden kanssa, ja alottanut salilla käymisen uudestaan (mikä tosin kesti vaan viikon.. :D).





Viime viikonloppuna oli Garden Safari, joka on tän mun Rotary klubin järjestämä tapahtuma, jolla ne kerää rahaa klubilleen. 17 puutarhaa kierrettävänä ja joissakin puutarhoissa saatto olla jotain kojuja. Esim. mä olin Monitan (menee Ranskaan) kanssa yhdellä puutarhalla myymässä arpalippuja Monitan kunniaks, jotta hän sais varoja vähän Ranskaan mennessä. Oli kaiken kaikkiaan tosi kiva viikonloppu, ja mul tuli niin hyvä mieli kun sain auttaa Monitaa keräämään rahaa sen vaihtovuotta varten, koska mä haluun että sekin saa huippu vuoden.
Ton viikonlopun lauantai iltana täällä vietetään jotain päivää (en muista nimee), minkä kunniaks ammutaa ilotulitteita ja tääl ei ilotuliteta uutena vuotena vaan tollon marraskuun alkupäivinä, outoo. Mun yks vaihtari kaveri oli sit kutsunu mut niille toks illaks ja oli ihan kiva ilta siellä mutta kylmä. Sain myös lauantai päivällä yheltä kiwi tytöltä viestin jos haluisin mennä sen kaveriporukan kans kattoo ilotulituksii yhelle koululle, mut olin lupautunu menemään ton vaihtarin luokse ni jouduin sitte perumaan, mutta arvatkaa vaan kuinka hyvälle tuulelle tulin tosta viestistä, en voinu muuta ku hymyillä ja kiittelin kovast et se pyys mua. Oon vihdoinki alkanu löytää sellasen kaveriporukan jonka kanssa voin aina koulussa mennä syömään lounaan ja ne kaikki on tosi kivoja. Tää loma alkovaan vähän huonoon aikaan kun ei oo vielä löytäny sellasia niin hyviä kavereita kelle vois vaan mennä koulun jälkeen tai hengata, muitakun vaihtareita. Ja muutenkin noi paikalliset on ollu hirveen kiireisiä koska niillä on noi isot kokeet jotka alkaa ensi viikolla, niin niiden pitää opiskella tai sitte millon ne ei opiskele niin ne on melkeempä töissä. Täällä on oikeesti lähes jokasella nuorella työ.






Sunnuntai aamuna mulla oli mun drama luokan kans esitys torilla. Meillä oli siis kaks ryhmää ja molemmat esitti sen näytelmän kaksi kertaa. Mä olin siin näytelmäs rakastaja joka halus mennä naimisiin yhen miehen kanssa ja puhuin mun repliikit suomeksi, joka oli oikeesti vaikeeta, koska ku vasta näyttelijä puhuu sulle enkkuu ni meinaat väkisin iteki vastata enkuks vaikka mä tiiän et oisin voinu sanoo ihan mitä vaa suomeks koska kukaa muu ei ymmärrä sitä mut silti.. Kyl se näytelmä sit loppujen lopult meni ihan ookoosti. Mulla ei vaan oo siitä meijän omasta yhtään kuvaa, mut siitä toisesta on ja meil molemmil oli sama tarina taustal ni voitte kuvitella mut toks "prinsessaks" :D.






Tänään aamupala pöydässä mun lautasella odotti postikortti, kiitos ihana Annika siitä♥ oot ihan hassu:3 Ja sitte koulusta kotiin tullessa mun veli toi mun huoneeseen paketin ja kerto et se on mulle. Tää tuli ihanana yllärinä, mul on maailman paras äiti ja perhe siellä Suomessa♥ Niin kun kuvasta voitte päätellä mä sain partiolaisten joulukalenterin, yay tota on aina niin ihana availla ja saan jatkaa perinnettä täälläkin, iso kiitos siitä! Ja sain mun lemppari suklaatakin pari patukkaa, mä oon ollu tän päivän kyllä yhtä hymyä. Tälläset ihanat yllärit saa mut kyllä aina niin hyvälle mielelle.



Nyt mä tästä meen nautiskelemaan tota ihanaa suomi suklaata, naminami:3

-Emilia

2 comments:

  1. Melkee kolmen kuukauden kesäloma?!? Oishaa se kiva täälläkii mut päivät vaa pimenee ja taas koht koeviikko :( Mut just kiva et sul on mukavaa siel! :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee juups ohan toi aika pitkä juu..:D Ja voi ei, en kyl kaipaa suomee yhtää hahha:D Hyvin se koeviikko taas menee! puspus♥ terkkui

      Delete