June 9, 2013

My first host family...

Sain pari päivää sitte sähköpostia mun ekalta host perheeltä. Mulla tulee siis olemaan äiti, isä ja veli, joka on mun kanssa saman ikänen. Ja perheeseen kuuluu myös kaks koiraa ja kaks kissaa. Hassuu aatella et mul on koht lemmikkei saman katon alla, ku oon tottunu elämään ilman lemmikkejä, koska perheessäni sattuu olemaan allergisia. Se perhe asuu talossa isoine putarhoineen. Heillä on pihalla appelsiini, sitruuna, banaani ja jopa yksi mango puu muttei sen hedelmät kuulemma koskaa kypsy syötäväks asti :D ensit tiiä mitä järkee siin on, ehkä vaa joku koriste hahha. Just kiva et vois vaa napata kouluu evääks banaanin omalta pihalta, tosin en kyl tiiä mis vaihees vuotta ne kypsyy ja oon niillä vähä niinku sen kevään...
Siel koulussa on muuten heti elokuussa tanssiaiset ja ne yrittää saaha sillee et mäkin pystyisin osallistuu niihin, mut mä vaan tarvisin sinne mekon... Ja kiva yrittää löytää joku pari sieltä heti ekoina päivinä kun ei tunne ketään :D
Perhe on matkustellut paljon ja elänyt eri maissa, jopa euroopassakin ja se poika on syntynyt Luxemburgissa kun ne sillon asuivat siellä, mutta nyt siis kuitenkin jo monta vuotta ollut Uudessa-Seelannissa. Toivottavasti ne veisi muakin eri paikkoihin Uudessa-Seelannissa.


Sain myös kuulla että Kerikerissä on partio toimintaa ja se on Uuden Seelannin pohjoisosan suurin ja aktiivisin partio yhteisö/lippukunta (en keksi sopivaa sanaa:D). Ja mut ollaan kuulemma liittämässä sinne, mikä on just kiva koska oon harrastanu partioo ekast luokast asti, ja sen kautta on saanu paljo ystävyyssuhteita myös ympäri maapalloo :) Kerikerissä on myös muita harrastusmahdollisuuksia ja musta ois kiva kokeilla jotaa ihan uuttakin, no saapi nähä ;)


Torstaina oltiin Essin kanssa meidän lähettävän klubin klubikokouksessa. Kukaan ei ollut oikein kertonut meille etukäteen että pitääkö meidän esittäytyä jotenkin, toisilta vaihtarikavereilta oltiin vaan kuultu "kauhutarinoita" joissa he olivat joutuneet pitämään jopa puolen tunnin powerpoint esityksen itsestään. No meillepä ei oltu puhuttu asiasta mitään joten menimmen vain kokoukseen valmistautumatta etukäteen mihinkään. Pienten puheitten jälkeen meidät pyydettiin Essin kanssa kaikkien eteen esittäytymään; kumpikaan ei ollut varautunut siihen ja oli hetken silleen "hmm mitäkhän tässä sanoisi" no kerroimme sitten itsestämme ja minne olemme menossa ja tietysti kiittelimme paljon mahdollisuudestamme lähteä vaihtoo. Kiitos vielä paljon jos tänne on joku klubimme Rotary tyyppi eksynyt.  Kokous oli muutenkin kiva, juteltiin siellä Rotari pappojen kanssa ja naisien myös:D ja söimme hyvää ruokaa. Kokouksessa valittiin uusi klubin presidentti, joka vaihtui miehestä naiseen. Sain myös hyviä neuvoja vaihtovuotta varten.


Eilen käytiin mun ihanan ystävän Annikan kanssa vähän kuvailemassa. Oon nimittäin aatellu et tekisin sellasen Suomi-kirjan, jossa ois kuvia Suomesta, mun perheestä, kavereista ja muutenkin asioista jotka liittyvät mun elämään. Se olis myöskin hyvä tuliainen antaa perheelle, no saapi nähä mitä saan väsättyä :). Tän postauksen kuvat onkin meidän kuvausreissulta ja pari myös vähän vanhempia.

En tajuu miten tuun selvii vuoden ilman tätä tyttöö, oot niin rakas ja tärkee!♥



Viisumi hakemus on tehty ja lähetetty, käyntikortit on suunniteltu ja melkee valmiit, pinssejäkin oon vähän jo suunnitellu ja ne ajattelin väsätä ens viikon aikana. Musta alkaa tuntumaan et mähän ehin tehä nää asiat ajoissa. Ainiin ja lentoliput on maksettu (edestakaiset) eli mulla on paikka lentokoneessa joka vie mut toiselle puolelle maapalloo ja vuoden päästä sieltä tänne takaisin!



Hui ku täst postauksest tulikii nyt aika pitkä, hups.. No toivottavasti ees joku jakso lukea loppuun asti! Mä toivon et se Rotary takki tulis pika puolin ja pääsisin esittelemään sen teillekin, koska muuten ei varmaan ole postauksia lähiaikoina tulemassa koska en usko, että vaihtariasioitakaan tulee enää paljoa kun perhe, kaupunki, koulu tiedot jo on. No yritän kuitenkin jotain tänne aina keksiä, tai onkos teillä jotain postaustoiveita, joita voisin yrittää vielä ennen lähtöä toteutella? :) Näkyillään!

-Emilia

2 comments:

  1. Voisithan sää tehä postausta mitä ootat sun vuodelta ja mitä mietteitä sulla oli esim aluksi ja joitain pakkaus vinkkejä ja videopostausta!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos ideoista, ja joo kyllä mulla vielä postauksia tulee, ette musta ihan eroon pääse täällä Suomen puolella vielä haha! Nytkin mulla on tuolla luonnoksissa yks tuloillaan ja pakkauksista ajattelin kirjotella kans :)

      Delete