October 8, 2014

SYDNEY

Heei pahoittelen et tähän postauksee kulu näin kauan aikaa, mut mä oon vaa ollu niin kiireinen ja nyt ku vuoden tauon jälkee joutu taas lukioo palaamaan niin voin myöntää että aika rankalta tuntuu. Muttamutta ehkä mä tuun mun tän hetkisist fiiliksist eriksee kirjottelee ni tää Sydney:n matkapostaus ei venyis niin pitkäksi.
Ooolrait..

To 29.5. tuntuu ku tost ois jo ikuisuus Me lennettiin Maijan kanssa Kerikeristä Aucklandiin ja meillä oli toi päivä aikaa Aucklandissa hengaa ja noh me mentii tietysti minnes muuallekaan ku shoppailee haha. Sit sillon yönä mul tuli kauheen huono olo ja mä vaa oksensin sen koko yön, en kyl tiiä et mist se johtu :( Oli kauheeta lähtee sit aamul lentokentälle ja lentää Sydneyy ku kauheen paha olo ja tuli sellasii kohtauksii et pakko päässä yrjöö ja ettii vaa lähimmän vessan minne juoksee... No lentokonees sain onneks pidätettyy.

Ekat päivät Sydneys vietinki sängyssä maaten meijän asunnolla, ärsytti ku kerranki päässy Sydneyy ja sit oon kipee enkä voi lähtä minnee :/ Onneks siitä sit pikkuhiljaa toivuin ja pääsin uloskii siit meijä asunnost.

Ton koko reissun idea oli siis mennä maailmanlaajusee Rotary konferenssii, joka tänä vuon sattu olee Sydneys. Se konferenssi oli ihan huikee!! Siel oli Rotareit ympäri maailmaa ja sit muita vaihtareita, jotka oli Ausseis parhaillaa vaihossa. Oli huippuu ku pääs vaihtelee pinssei muiden vaihtareiden kans ja hengaa niiden kans.
Täs on vähä kuvii sieltä sen konferenssin avajaisista. Siellä oli jouduttu tehdä kaksi eri avajaistilaisuutta, koska ihmisiä oli niin paljon ettei me kaikki oltais mahduttu kerralla tohon isoon halliin :D

Illal mentii vähä ihastelee Sydneyn valoshowta

Sit seuraavan päivän otettii bussi bondi biitsille. Ah mun unelmin oli aina päässä tonne, ja nyt sielki sit tuli käytyy <3

Illal mentii tietyst taas cityy ja käytii Hard Rock Cafes syömässä hyvät hamppariateriat

Seuraavan päivän oli aikanen herätys ja kiwi-aamiainen cityssä kello 5 aamulla :D Sieltä lähin suoraa Amirin (boy from Austria) ja sen counsellorin Seanin kans to Blue Mountains. Siel kierreltii ja käveltii pitkii kävely reissui ja mult loppu kamerast akku heti ekas paikas mikä harmitti sikanaa :( Sain sit onneks ottaa kuvii Seanin kameral :) Tuol oli kyl niin huikeet maisemat!!

hui ku jyrkkä polku

Three sisters
 Tuol oli ihan hurjan kylmä tuuli ja oli oikeest vaikee saaha kuva mis hiukset ei ois leijunu :D

kuinka lutunen joku voi olla :3

suomitytöt
 France
 Brazil

Seuraavan päivän joka oli myös toka viiminen Sydneys menin mun parin klubilaisen (kenenkaa yövyin tol matkal) kanssa eläintarhaan. Toi päivä oli aika synkkä ja sateinen, muttei se menoo haitannu. Se eläintarha sijaitsi saarella, jonne piti siis ottaa ferry. Ja tost ferryst näkyki kivat maisemat cityy kun se hupeni taakse.

selfie harbour bridgen kaa :D
Sydney Taronga zoo

Gorilla kamu

Maijankaa treffattii ton eläintarha reissun jälkee ja me mentii kiertelemään Oopperataloo. Mentiin siis ihan sellaiselle opastetulle kierrokselle sen sisällä. Oli kiva kuulla sen talon historiasta ynnä muusta.

Ooppera talo

Ton kierroksen jälkeen mä otinki junan takas meijän asunnolle ja selvisin itte niist vaihoistki jes haha. Illan vietin vaan meijän asunnol pakkaillessa, koska seuraavan päivän olis hyvästien aika ja lähtö.
Sit oliki Sydneyn päivät finaalissa. Aamulla mentiin viel Maijan kans vähäks aikaa Darling Harbourille shoppailee ja mä ostinki ihanat lämpöset uggit ah. Iltapäiväl otettiin juna sen koti Bowralii. Jäin siis vielä pariks päiväks Maijan luo sen konferenssin loputtua. Maijan perhe vei meijät Canberraa eli Australian pääkaupunkii. Käytiin yhdessä vasta-avatussa trampoliini parkissa, jossa tunnettii Maijankaa olomme vähän liian vanhaks muiden pikku lasten seassa heh.

Toisen päivän taiettii käyä vaa siel Bowralin kyläl ah ja siel oli karkkikauppa mist sai hyvii kirpeit salmiakkei nam! haha käytii vissii kaks kertaa siel kaupas ku ne oli nii hyvii vuoden tauon jälkee :D

Ja sit seuraavan päivän otettii juna takas Sydneyy ja Maija oli ihana ku se tuli sinne miu kaveriks etten eksyis matkan varrel...köhköh tosin melkee eksyttii kahestaaki ku mentii väärää junaa mikä ei mennykkää lentokentälle ni jouduttii sit vaihtaa junaa ja mennä jonkuu matkaa takasi päin et päästii oikeesee junaa :D Ja yhes niist junas oli yks suomalainen mies, joka tuli vaa juttelee meille jotaa ku se oli kuullu et juteltii Maijankaa suomee haha. Meille selvis et se mies oli jollai työmatkalla Sydneys. Ja toi mies actually neuvo meijät vaihtaa siihe oikeesee junaa heh. Onneks meil oli hyvin aikaa ni löydettii perille sinne lentokentälleki ajois.
Lentokentäl sanottii heipat ja et nähää Suomes ens kerral mikä oli super weird to say haha. Jaa niin mä siit sit otin suunnaks Uuden-Seelannin ja Aucklandin.

Oli ihana reissu päässä Australiaa - yks juttu bucket listalt taas ruksattu.

Toivottavast en selittäny liian epäselvästi /lyhyesti ja et tykkäsit katella näit kuvii mun reissusta. Täst nimittäin tuli aika kuvapainoitteinen, mut kuvathan kertoo enemmän kuin teksti. Kommentoikaa ihmees jos jäi viel jotai asiaa kaivertaa hampaan koloo tai jos muutenki jotaa kysyttävää. Enköhän mä tänne blogin puolee viel eksy uuestaaki jos saan sellast palautetta et siel viel lukijoit kiinnostaa. :)