December 17, 2013

New home

Heippa! Keskiviikkona kotiuduin tuolta eteläsaaren matkalta ja oli kyl huiput kolmeviikkoa. Meitä oli siis 22 vaihtaria ja kolmeviikkoa matkattiin yhdessä bussilla ympäri eteläsaarta. Kuvia tuli räpsittyä hurja kasa yli 2 tuhatta :D ups. Ajattelin nyt kuitenkin kirjottaa ensin tälläsen viimepäivä postauksen, koska mulla ei oo ollu yhtään aikaa tulla istuu koneelle ja selailla noit kuvia ja kirjottaa tänne mun reissusta. Mutta älkää hätäilkö, kyllä se sieltä joskus ilmestyy, yritän mahdollisimman pian saada revittyä jostaan aikaa koska ne kuvat on kyl niin upeita sieltä, ni tottakai haluun ne teidän kanssa jakaa myös;)

Keskiviikkona vaihdoin siis perhettä samalla kun tulin reissulta kotiin. Mun uusi host äiti ja veli olivat mua vastassa Whangareissa. Ja arvatkaa oliko outo tunne, koska en ollu koskaan aijemmin tavannu tota mun host äitiä, mutta tuolta lähin sen mukaan sen kotiin. Ehdin olla ehkä tunnin verran kotona minkä jälkeen host isä kysy et jos haluisin lähtä sen mukaan purjehdus kisoihin, noh tottakai mä suostuin ja sinne sitte matkan jälkeen väsyneenä lähdin. Tää oli mun eka kerta kun pääsin ulos merelle täällä ja oli kyl hauska nähdä Kerikeri myös mereltä käsin. Ne maisemat oli kyllä niin ihanat.
Kameraa en tajunnut ottaa mukaan ni nautin sitte niistä maisemista vaan yksiseni. Kisalle ei kyllä tullu loppua meidän osalta, koska tuuli loppu täysin puolessa välissä matkaa ja oltiin oltu merellä jo parisen tuntia, ni tultiin sitte moottorilla takasin. Oli kuitenkin kiva kokemus, pääsin jopa ohjaamaa sitä venettä yhessä vaiheessa, muttei se oikeen tuottanut tulosta ni loppu matkan vaan nautin ja istuskelin kannella haha.

Torstaina mun hostien lapsenlapset tuli hoitoon. Austin 5v ja Lilah 3v, voi että ne on sulosia :3. Mentiin tähän lähi biitsille uimaan ja vaan nautiskeleen ihanasta kesäilmasta. Kotiin tullessa leivottiin Austinin ja Lilahin kanssa pikanen suklaakakku ja koristeltiin se kauniisti sinisellä kuorrutteella.




Perjantaina mä menin Chrisn kans auttaa sitä jouluapulaiseks yhteen päiväkotiin jakaa lapsille lahjoja. Mä puhuin niille suomea, koska mä tuun maasta josta joulupukki on kotoisin, ni mun piti tietyst puhuu sitä kieltä. Must on niin outoo aina puhuu suomee jos joku haluaa, koska kukaa muu ei ymmärä sitä.
Ton jälkeen mentiin Chrisn kans syömää lounas kaupungille ja mä menin ostaa englannin kielisen kirjan (!!). Yleens en koskaa tykkää lukee kirjoja, koska on niin tylsää istuu vaa paikallaa ja lukee, mutku täällä enkun ope on kehottanu lukemaan englanniksi, et sen avulla kuulemma enkku parantuu tosi nopeesti ku lukee jotain, ni päätin nyt kokeilla ja ostaa kirjan. Tosin en oo kyl viel avannukkaa sitä kirjaa, mut ehkä täs joku päivä lomal ollessa viel sen aika koittaa haha.
Lounaan jälkee mentiin viel uimaan Chrisn kotiin sen uima-altaaseen.

Lauantaina lähettiin aamusta purjehtimaan merelle. Meidän mukaan lähti mun host veljen yksi kaveri Alastair ja sen serkku englannista, Evi.
Me nähtiin delffiineja uiskentelees siellä meressä ja ne tuli ihan meidän veneen viereen. Se on niin coolii ku voit vaa nähä delffiinei ku lähet veneilee 8). Käytiin myös kalastamassa ja mä sain mun Uuden Seelannin ensimmäisen kalan, tosin tää oliki eka kerta ku pääsin kalaan haha.
Lounas mentiin syömään yhteen lahteen, ai että oli upee paikka; sininen kirkas vesi, valkohiekkanen biitsi ja sininen aurinkoinen taivas :3 Otettiin sitte meijän pikku moottorivene ja mentiin uimaan sinne rannalle. Rämmittiin jonku ihme heinikon läpi sen saaren toiselle puolelle mis oli sellanen terävä kivikko ranta, jonne mentiin kahlaileen auts. Sit tultiin takas siihen valkohiekkaselle biitsille ja päästiin vihdoin uimaan.
Seilailtiin takas Paihian kautta, koska heitettiin Alastair töihin sinne ja me muut jatkettiin matkaa takas Kerikeriin.
Illalla meillä olikin dinneriksi meidän saalistamat kalat ja hyvälle maistu.








Sunnuntaina mä menin Whangareihin Monitan kyydillä, koska niillä oli siel outboundien final meeting before leaving, jossa ne sai niiden lentoliput ja rotari takit ja neuvot vuotta varten. Meitä oli siellä myös muutama inbound toivottaas hyvää vuotta ja otettiin sitte ryhmäkuvat kaikkien kesken.


Maanantaina eli eilen oli mun synttärit, yay happy birthday for me! Ensin aamusta menin muutaman kaverin kanssa vohveleille kaupunkiin. Oli kiva nähdä koulukavereit koulun ulkopuolellaki ja päässä vaihtaa kuulumisii. Sitte kotiin tullessa lähin käveleen vähän tähän lähiympäristöön, koska en ollu viel tehny sellasta "kotiympäristöön tutustumista" ja koska sää oli niin ihana; sininen taivas ja +30 astetta lämpöö. Okei se tuntu jo vähä liian kuumalta kävellessä tuolla tota mäeikköö ylös-alas-ylös-alas ja koska en tajunnu ottaa vesipulloo mukaan. Oli kuitenki ihana kävelleskellä yksinään tuolla teillä kamera kaulassa ja räpsiä muutamia kesäisiä kuvia. Oon oppinu arvostamaan miten ihanaa on vaan kuljeskella yksikseen, kun Suomessa tuntu että kaikkialle oli aina pakko saada kaveri mukaan. Mutta täällä on niin ihana lähtä yksikseen tallaileen ja vaan nauttii siitä miten onnekas oon ku oon tänne maahan päässyt ja ajatella etten taho enää palata takasin Suomeen... :)
     Neljältä mentiin host äidin kanssa tien toiselle puolelle vesi aerobickiin, oli ihan kiva tehdä välillä jotain urheilua syömisen sijasta haha. Ja se talo oli niin upea ja ihana uima-allas pihalla.
     6.30 talo täyttyi yllätys vierailla. Mun hostit oli kutsunut mun counsellorin ja sen miehen, Chrisn ja sen vaimon ja siskon ja sen rouvan jonka luona oltiin vesi aerobicissa ja sen miehen (ne on rotareita). Näiden lapsenlapset tuli myös perheineen tänne ja meillä oli big dinner kaikki yhessä ja ainiin ne mun kaverit ketkä tapasin aamulla tuli tänne ja. Ruoaksi oli vaikka mitä; rapua, simpukoita, lohta, lihaa, perunoita, kumaraa, pari eri salaattia... Ja jälkkäriks Lilah ja Savannah oli leipon mulle suklaa synttärikakun ja sit oli myös Pavlovaa tarjolla mansikoiden, kiwi hedelmien ja hockey pockey ice creamin kera.
Mulla oli kyllä ihana synttäripäivä!♥
 waffles with Amber




 huomatkaa toi kiwi varoitus!






 piha tie, huomatkaa toi ihana meren loiste 8)
 oma piha





- Emilia

No comments:

Post a Comment