January 26, 2014

South Island part 2

Mä oon niiiin pahoillaa ku en oo vielakaan saanu kirjotettua tätä loppu eteläsaaren matka postausta, mut ku mulla ei oikeesti vaan oo koskaan aikaa istua koneella montaa tuntia ja kirjoittaa... Ja ei ees viittis pilata hyvää ihanaa aurinkoista päivää istumalla sisällä koneen ääressä.
Nyt kuitenkin vihdoin oon saanu tän tehtyä, mutta teen tän enemmin kuva painoitteisena, kuvathan kertoo enemmän ku tuhat sanaa.

ROUTEBURN TRACK 29.11.-1.12.

Kolmen päivän vaellus vesisateessa-lumisateessa-auringonpaisteessa, mutta aivan upeissa maisemissa

Voittaja olo saavuttaessa maalin

MILFORD SOUND 1.-2.12

Veneristeily ihanissa maisemissa

QUEENSTOWN 2.-4.12.

Ihana kaupunki jossa vietettiin kaksi päivää. Tokana päivänä benji hyppy, en voi uskoo tätä todeks et hyppäsin sen! Ja illalla ihana ravintola illallinen

OTAGO TRAIL 4.-5.12.

Kahden päivän pyöräily. Oli yhtä tuskaa. Polettiin yli 30 asteen helteessä, ei ollu tarpeeksi vettä mukana ja mun polvi ei kestäny. Tuloksena ekan päivän jälkeen puolet oli loppumatkan bussissa, toiset kärsi nestehukasta ja auringonpistoksista ja toiset jalkavammoista. Toinen päivä oli onneksi kuitenkin paljon helpompi.

DUNEDIN 5.-6.12

Kaupungin kiertelyy ja biitseilyy illalla. Toisena päivänä mentiin Cadbury:n suklaatehdas kierrokselle. nam :3 Ja kiivettiin maailman jyrkin tie ylös!

World's steepest street

Moeraki Boulders

7.12.TASMAN GLACIER

Mentiin to Tasman Glacier, sää oli kuitenki liian huono ni ei päästy veneajelulle sinne glacierien luo. Illalla mentiin rentoutuun kuuma-altaisiin.

8.12. LAKE TEKAPO & CHRISTCHURCH

Aamust matkan varrella pysähyttiin Lake Tekapo:ssa. Ihana kivikirkko ihanalla järven rannalla. Sieltä ajettiin Antarctiseen keskukseen, missä meillä oli pieni "maasto ajelu" jonka oli tarkotus tuntuu siltä ku oltas siellä jäätiköllä ajeltu. Ja sitten mentiin siellä sisällä kierrokselle ja nähtiin pingviinejä.

9.12. KAIKOURA & PICTON

Osa meistä meni valas ajelulle ja osa kierteli vaan kaupungissa sillä aikaa (minä mukaanlukien). Käytiin kaakaoilla ja syötiin lounasta. Sitte kun kaikki oli taas koossa lähdettiin ajelemaan kohti Pictonia, jossa vietettiinki viiminen yö kaikki yhdessä.

10.12. TRAVELLING BACK & GOODBYE TO WELLINGTON GUYS

Otettiin ferry takas pohjoissaarelle ja oli aika sanoo hyvästit Wellington ihmisille. Nyyhkis.

Tehtiin/Suunniteltiin meille tällänen ihana huppari, jotta voidaan aina muistaa tää matka ja nää ihmiset ♥ tossa takapuolella ton Uuden-Seelannin sisällä on siis meijän kaikkien nimet, jos tosta kuvasta ei sitä erota

11.12. LAST DAY

Vikana päivänä vaan matkustettiin bussilla takasin. Aucklandiin jätettiin Auckland kamut ja me northlandin asukit jatkettiin matkaa Whangareihin. Oli niin outoa olla taas pelkästään me samat neljä tyyppiä bussissa loppu matkasta ihan niikun alkumatkasta alotettiin yhdessä tää matka.

Tää matka oli yks ehoton kohokohta tälle mun vuodelle, 22 samanhenkistä tyyppiä kolmeviikkoa yhdessä. Voin sanoo ettei tolla matkalla hirveesti hiljasia hetkiä ollut paitsi sillonku kaikki oli niin väsyneitä ja nukkumassa. Oli ihana jutella ja jakaa kokemuksia ekalta puoliskolta näiden ihmisten kanssa.
Uuden Seelannin eteläsaari on kyllä niin kaunis kaikkine noine maisemieen, et jos kellää on koskaa mahollisuutta päässä tonne matkustelee ni voin todellaki suositella sitä!

♥ THANK YOU GUYS FOR THIS AMAZING TRIP! I LOVE YOU ALL! ♥

- Emilia

3 comments:

1. Oi vitsi näit sun postauksii on niin ihana aina lukee ja katella! Ja just jännä kun katon tääl aina Masterchef Australiaa ja siin näytetää joskus noit samoi paikkoi mis siä oot käyny! :D ihana emppu ikävä ♥

ReplyDelete
    Replies
    1. oih ihana kuulla, kiitos! Ja haha näytetääks niis Uutta-Seelantii vai, outoo :D puspus samoin ♥